Πέμπτη 18 Απριλίου 2013

Τραγούδια για τη μετανάστευση: ¨Στο σταθμό του Μονάχου¨


Το τραγούδι έγραψε και μελοποίησε ο Άκης Πάνου το 1972. Μιλάει για το πώς ταξίδευαν οι Έλληνες μετανάστες στη Γερμανία με το τρένο. Αναφέρεται το τρένο ¨Ακρόπολις¨ που μετέφερε τότε τους μετανάστες από την Ελλάδα στη Γερμανία. Το τρένο κατέληγε στο σταθμό του Μονάχου (πόλης της Γερμανίας), από όπου οι Έλληνες μετανάστες ξεκινούσαν την αναζήτηση εργασίας.

Ο μετανάστης του τραγουδιού βρίσκεται στο σταθμό του Μονάχου και εκεί περιμένει το τρένο από την Ελλάδα μήπως φέρει κάποιο φίλο ή γνωστό. Αποκαλεί τη μοίρα του ¨μαύρη¨ γιατί έχει αναγκαστεί να φύγει από την πατρίδα του και βρίσκεται στην ξενιτιά.

Στο σταθμό που περιμένει ο μετανάστης ακούει διάφορες γλώσσες ¨κάθε άνθρωπος και γλώσσα¨, γιατί υπάρχουν πολλοί μετανάστες από διάφορες χώρες.


Στο σταθμό του Μονάχου
με πέταξε άχου

η μαύρη μοίρα μου
μάνα κακομοίρα μου

Όπου να `ναι σουρουπώνει
το Ακρόπολις θα φτάσει
να `ταν και να κατεβάσει
ένα φίλο ή γνωστό

Στο σταθμό του Μονάχου
με πέταξε άχου
η μαύρη μοίρα μου
μάνα κακομοίρα μου

Κάθε άνθρωπος και γλώσσα
ποιόνε ξέρω ποιος με ξέρει
αφιλόξενα τα μέρη
παγωμένες οι καρδιές

Στο σταθμό του Μονάχου
με ξέχασε άχου
η μαύρη μοίρα μου
μάνα κακομοίρα μου

Δίπλα μου λαγοκοιμάται
ένας χίπυ πεινασμένος
ένας νέγρος μεθυσμένος
τα ναυάγια σωρό

Στο σταθμό του Μονάχου
με ξέχασε άχου
η μαύρη μοίρα μου
μάνα κακομοίρα μου

Αγγελική Γ., Ιωάννα Κ./ΣΤ1΄

1 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Είθε η "μετανάστευσή" σας,του χρόνου,
στο σχολείο μας να είναι σχόλη,δηλαδή γιορτή,
κι αυτό να μη χρειάζεται να το δηλώνετε,
αλλά να φαίνεται,να είναι ορατό
στα πρόσωπά σας ακόμη και στο σκοτάδι.

Δημοσίευση σχολίου