Τετάρτη, 24 Απριλίου 2013

Συνέντευξη με το Διευθυντή του 2ου Γυμνασίου Ελευθερίου-Κορδελιού κ. Ερκοτίδη Γεώργιο.


Με την ευκαιρία της επίσκεψής μας στο 2ο Γυμνάσιο Ελευθερίου-Κορδελιού, μπορέσαμε και πήραμε συνέντευξη από το Διευθυντή του Γυμνασίου, τον κ. Ερκοτίδη Γεώργιο. Ήταν πρόσχαρος κα άνετος και απάντησε με προθυμία σε όλες τις ερωτήσεις που του θέσαμε. 

Καταρχήν παιδιά εγώ με τις συνεντεύξεις δεν τα πάω καλά. Κοκκινίζω εύκολα. Χαίρομαι που κάνετε ένα τέτοιο πρόγραμμα στο σχολείο σας. Η ηλεκτρονική εφημερίδα είναι κάτι πολύ σπουδαίο. Εμείς προσπαθήσαμε να το κάνουμε φέτος, αλλά δυστυχώς έμεινε μόνο στα λόγια η προσπάθειά αυτή. Ελπίζω του χρόνου που θα  ΄ρθετε και εσείς εδώ, να είστε μια καλή μαγιά για να ξεκινήσουμε μια εφημερίδα του Γυμνασίου. Σας ακούω λοιπόν.


  • Πώς ονομάζεστε και πόσο καιρό είστε Διευθυντής στο 2ο Γυμνάσιο;

Λέγομαι Ερκοτίδης Γιώργος. Δεν είμαι πολύ καιρό Διευθυντής εδώ. Έγινα Διευθυντής το Σεπτέμβριο του 2012, όταν έφυγε ο προηγούμενος Διευθυντής λόγω συνταξιοδότησης. Έπρεπε να αντικατασταθεί και έτσι έστειλαν εμένα.
  • Πότε ιδρύθηκε το 2ο Γυμνάσιο;

Με πας τώρα πολύ πίσω, που αν σου δώσω μια ημερομηνία μπορεί να είναι και λανθασμένη. Η πληροφόρηση που έχω είναι ότι λειτουργούσε με το 1ο Γυμνάσιο Κορδελιού μαζί μέχρι το 1993. Στη συνέχεια έγινε η ίδρυση του 2ου Γυμνασίου Ελευθερίου-Κορδελιού, το 1994 νομίζω.
  • Πόσοι καθηγητές υπάρχουν στο Γυμνασίο;

Μαζί με τους καθηγητές που έρχονται για να συμπληρώσουν κάποιο ωράριο εδώ, είμαστε συνολικά 32 καθηγητές που διδάσκουν. Με οργανικές θέσεις είναι λιγότεροι, κοντά στους 26.


  • Πώς αντιμετωπίζουν οι μαθητές που έχετε το Γυμνάσιο;

Οι περισσότεροι προσπαθούν να βελτιώσουν τιςγνώσεις τους, να πάρουν περισσότερα πράγματα από το Γυμνάσιοκαι τους καθηγητές του, για να τα χρησιμοποιήσουν στη συνέχεια στο Λύκειο, όπου θα μεταφερθεί η φοίτησή τους. Στόχος του μαθητή πρέπει πάντοτε να είναι να εμπλουτίσει τις γνώσεις τους, ώστε να μπορέσει να πετύχει το στόχο του, αυτόν της επαγγελματικής του τακτοποίησης. Δεν πρέπει όμως να παραβλέπουμε και το βασικό ρόλο που έχει το σχολείο, να προσφέρει στο μαθητή ήθος και αξίες. Αυτό είναι το βασικό.
  • Ποια καινούργια μαθήματα θα έχουμε σε σχέση με αυτά που κάνουμε στο Δημοτικό;

Σίγουρα θα έχετε κάποια καινούργια μαθήματα σε σχέση με το Δημοτικό. Φερειπείν στη Α΄ τάξη θα έχετε τη Βιολογία, την Τεχνολογία, τα Αρχαία Ελληνικά. Σε μεγαλύτερες τάξεις θα έχετε και μαθήματα όπως η Χημεία και η Φυσική.
  • Τα μαθήματα του Γυμνασίου είναι δύσκολα; Έχουν μεγάλες διαφορές από αυτά του Δημοτικού;

Δύσκολα δεν είναι για ένα μαθητή που είναι συνειδητοποιημένος και ξέρει τις υποχρεώσεις του. Εάν τις επιτελέσει στο ακέραιο τα μαθήματα είναι προσιτά. Είναι απαραίτητη όμως μια συνεχή προσπάθεια και να έχει κάποιος ένα στόχο, που να επιδιώκει και να προσπαθεί να τον πετύχει. Από εκεί και πέρα χρειάζεται καθημερινή προετοιμασία του μαθητή στο σπίτι, κάτι που θα τον βοηθήσει να πετύχει στο σχολείο.
  • Οι καθηγητές είναι απαιτητικοί και αυστηροί;

Ο καθένας στη δουλειά του σίγουρα ζητάει κάποια πράγματα. Για να κάνει ο κάθε καθηγητής τη δουλειά του έχει ένα δικό του τρόπο που λειτουργεί στην τάξη. Καμιά φορά η αυστηρότητα δεν είναι κακό. Το να είσαι απαιτητικός και αυστηρός, πρώτα με τον εαυτό σου και μετά με τους μαθητές σου, ίσως είναι και καλό σε τελική ανάλυση. Γεγονός όμως είναι ότι οι καθηγητές του Γυμνασίου μας είναι συνεργάσιμοι με τους μαθητές. Ξέρουν να ακούνε το μαθητή. Το διαπιστώνω εδώ και 1 χρόνο που είμαι Διευθυντής εδώ. Έχουν επαφή με τους μαθητές, συζητούν μαζί τους, ακούν τα προβλήματά τους και το βασικότερο από όλα είναι ότι τους αγαπάνε.
  • Πόσους μαθητές έχει το Γυμνάσιο; Πόσα είναι συνολικά τα τμήματα του σχολείου; Πόσοι περίπου μαθητές υπάρχουν σε κάθε τμήμα;

Οι μαθητές του Γυμνασίου μας είναι 316. Συνολικά τα τμήματα είναι 12. Έχουμε 4 τμήματα για κάθε τάξη. Τα τμήματα στην Α΄ τάξη έχουν μέχρι 28 μαθητές περίπου, στη Β΄ κοντά στους 25 και στη Γ΄ περίπου 28.
  • Υπάρχουν ξεχωριστές αίθουσες διδασκαλίας για κάποια συγκεκριμένα μαθήματα όπως η Χημεία;

Ναι, κάποια μαθήματα πρέπει να διαθέτουν και διαθέτουν στο σχολείο μας δική τους αίθουσα. Τέτοια μαθήματα είναι αυτό της Τεχνολογίας, της Πληροφορικής και της Χημείας. Καλό θα ήταν βέβαια να υπήρχε ξεχωριστή αίθουσα και για το μάθημα των Καλλιτεχνικών. Αυτό όμως, για λόγους χωροταξικούς, δεν μπορεί να γίνει. Η συστέγασή μας με το Λύκειο δημιουργεί μια στενότητα χώρα και δεν έχουμε ελεύθερες και διαθέσιμες αίθουσες.
  • Ποιο είναι το όριο των απουσιών που μπορεί να κάνει ένας μαθητής στο Γυμνάσιο;

Το όριο των απουσιών, δικαιολογημένων και αδικαιολόγητων, είναι 114. Δεν μπορούμε να ξεφύγουμε πάνω από το όριο αυτό. Εάν συμβεί αυτό, κάτι που απευχόμαστε, υπάρχει πρόβλημα. Σε κάθε περίπτωση το σχολείο αντιμετωπίζει ξεχωριστά την κάθε περίπτωση και βλέπει πώς μπορεί να ξεπεραστεί το πρόβλημα.
  • Κάθε πότε έχει διαλείμματα και πόσο διαρκούν;  Θα έχουμε κάθε μέρα επτάωρο;

Η διδακτική ώρα είναι 45λεπτη. Ξεκινάμε στις 8:10 και τελειώνουμε στις 14:00. Άρα, θα έχετε κάθε μέρα 7ωρο. Το πρώτο και το τελευταίο διάλειμμα είναι 5λεπτα. Τα υπόλοιπα είναι διάρκειας 10 λεπτών.
  • Κάνετε πολλές εκδρομές και εκπαιδευτικές επισκέψεις;

Οι εκπαιδευτικές επισκέψεις επαφίονται στη θέληση των μαθητών και των καθηγητών. Πάντως, όσες αιτήσεις για εκπαιδευτικές επισκέψεις είχαμε από μαθητές και καθηγητές, τη χρονιά αυτή, όλες πραγματοποιήθηκαν. Κάναμε αρκετές εκπαιδευτικές επισκέψεις φέτος. Πήγαμε στο Πολεμικό Μουσείο, στο Μουσείο Βαλκανικών Πολέμων, στα Ελληνικά Πετρέλαια (ΕΚΟ), στο Κτήμα Γεροβασιλείου και στο Περιβαλλοντικό Κέντρο Αρναίας όπου μας φιλοξένησαν μια ολόκληρη ημέρα. Οι δύο τελευταίες εκπαιδευτικές επισκέψεις πραγματοποιήθηκαν στα πλαίσια της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Τέλος, η Γ΄ τάξη πήγε στην Αθήνα και επισκέφτηκε τη Βουλή των Ελλήνων. Όσον αφορά του περιπάτους, η νομοθεσία προβλέπει 5 περιπάτους για κάθε σχολικό έτος.
  • Στο Δημοτικό όταν λείπει ένας δάσκαλος μπαίνει κάποιος άλλος και κρατάει τους μαθητές του. Στο Γυμνάσιο τι γίνεται όταν λείπει κάποιος καθηγητής;

Αυτό είναι ένα πρόβλημα. Για αυτό προσπαθούμε να μην έχουμε απουσίες καθηγητών από το ωρολόγιο πρόγραμμα. Δεν μπορούμε βέβαια να το πετύχουμε πάντα αυτό, γιατί μεσολαβούν και ανθρώπινοι παράγοντες, όπως οι αρρώστιες. Πάντως, στην περίπτωση απουσίας καθηγητή γίνεται αναπλήρωση του μαθήματος από άλλον καθηγητή, που είναι εκείνη την ώρα διαθέσιμος. 

Παναγιώτης Αρ. (ΣΤ1΄), Εύη Φ. (ΣΤ2΄)

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου