Τετάρτη, 23 Μαΐου 2012

Επαγγέλματα στα αεροπλάνα


Η εφημερίδα μας πήρε την απόφαση να ασχοληθεί με τα επαγγέλματα των γονιών μας. Έτσι, θα μιλάμε μαζί τους για τη δουλειά που κάνουν, θα τους παίρνουμε συνεντεύξεις και θα σας τις παρουσιάζουμε. Την προηγούμενη εβδομάδα μιλήσαμε και πήραμε συνέντευξη από ένα γονέα του σχολείου μας τον κ. Βάρκα που είναι μηχανικός αεροσκαφών. Μας είπε ενδιαφέρον πράγματα σχετικά με τα αεροπλάνα, που θα σας τα παρουσιάζουμε παρακάτω. 

Μάθαμε ότι μια αεροπορική εταιρεία αποτελείται από πολλά τμήματα. Έναν τμήμα είναι το πτητικό δηλαδή τα πληρώματα των αεροπλάνων, οι πιλότοι και οι αεροσυνοδοί. Άλλα τμήματα είναι το τεχνικό και το τμήμα πωλήσεων


Στα αεροπλάνα υπάρχουν πάρα πολλά επαγγέλματα. Υπάρχουν απλοί εργάτες που φορτώνουν και ξεφορτώνουν και που έχουν τη μεγαλύτερη κούραση. Άλλο επάγγελμα είναι τα συνεργεία καθαρισμού, που είναι κυρίως γυναίκες, και που καθαρίζουν τα αεροπλάνα μετά από κάθε πτήση, ώστε οι επόμενοι επιβάτες να τα βρουν καθαρά. Ακόμη είναι οι πιλότοι, οι αεροσυνοδοί και πολλοί άλλοι. Την αεροπορική εταιρεία τη διοικεί το marketing που ελέγχει όλη την εταιρεία και προσέχει η εταιρεία να διατηρείται υγιής και βιώσιμη δηλαδή να βγάζει λεφτά και να δουλεύουν όλοι οι υπάλληλοι καλά. Αν το άτομο που είναι στο marketing δεν κάνει καλά τη δουλειά του και οι ενέργειές του βλάπτουν την εταιρεία τότε η εταιρεία δεν θα πάει καλά ό,τι και να κάνουν οι μηχανικοί, οι πιλότοι και οι άλλοι εργαζόμενοι. 

Οι πιλότοι σε ένα αεροπλάνο, ο κυβερνήτης και ο συγκυβερνήτης, λέγονται αλλιώς Κ1 και Κ2. Τα Κ1 και Κ2 σημαίνουν κυβερνήτης 1 και κυβερνήτης 2. Πιλότοι και μηχανικοί δεν είναι μόνο άνδρες αλλά υπάρχουν και κορίτσια. Στην εταιρεία που δουλεύει ο κ. Βάρκας έχουν 4 γυναίκες πιλότους με ηλικία περίπου 30 χρονών.

Τα πιο υπεύθυνα επαγγέλματα είναι των πιλότων και των τεχνικών. Αυτοί κρίνουν με τις γνώσεις τους, όταν υπάρξει πρόβλημα μικρό ή μεγάλο σε ένα αεροπλάνο, αν αυτό μπορεί να πετάξει. Αποφασίζουν αν είναι ασφαλές το αεροπλάνο να κάνει ένα ταξίδι ή αν πρέπει να μείνει στο έδαφος. 



Πολύ σημαντικό είναι ακόμη το επάγγελμα των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας. Είναι αυτοί που κάθονται στον πύργο ελέγχου του αεροδρομίου και κανονίζουν πότε ένα αεροπλάνο μπορεί να απογειωθεί και να προσγειωθεί. Είναι οι τροχονόμοι του αέρα. Όπως ένας τροχονόμος ρυθμίζει την κίνηση των αυτοκινήτων στους δρόμους έτσι και αυτοί ρυθμίζουν την κίνηση των αεροσκαφών. Από αυτούς ζητούν άδεια να απογειωθούν και να προσγειωθούν τα αεροπλάνα. Βλέπουν όλα τα αεροπλάνα μέσα από ένα ραντάρ. Παρακολουθούν το στίγμα του αεροπλάνου στο ραντάρ και ελέγχουν αν τα αεροπλάνα πετάν εκεί που πρέπει ή όχι.

Όλα αυτά που μάθαμε για τα αεροπλάνα μας φάνηκαν πολύ ενδιαφέρον. Στο τέλος ο κ. Βάρκας μας προσκάλεσε να επισκεφτούμε τα αεροπλάνα και να δούμε όλα αυτά που μας είπε από κοντά. Η ιδέα αυτή μας άρεσε πολύ. Ρωτήσαμε τον κύριό μας αν αυτό μπορεί να γίνει και μας είπε ότι για φέτος δεν προλαβαίνουμε, αλλά ότι θα το βάλουμε στο πρόγραμμα των εκπαιδευτικών μας επισκέψεων για τη νέα σχολική χρονιά. 


Αύριο θα σας παρουσιάσουμε τη συνέντευξη που πήραμε από τον κ. Βάρκα. 


Μαρίνα Κ. (Ε1΄), Βασίλης Χ. (ΣΤ3΄)

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου