Πέμπτη 24 Μαΐου 2012

Συνέντευξη με έναν μηχανικό αεροσκαφών

Συνέντευξη με το γονέα του σχολείου μας κ. Βάρκα που είναι μηχανικός αεροσκαφών. 
  • Θέλατε να γίνεται από μικρός μηχανικός αεροπλάνων ή προέκυψε αργότερα; Γιατί επιλέξατε το συγκεκριμένο επάγγελμα;

Ναι, από μικρός ήθελα να ασχοληθώ με τα αεροπλάνα. Τα αγαπούσα από μικρός. Τελικά έγινα μηχανικός αεροσκαφών. Είχα άτομα στο οικογενειακό μου περίγυρο που είχαν σχέση με αεροπλάνα και ήθελα να ακολουθήσω και εγώ το δικό τους επάγγελμα.

  • Θεωρείται δύσκολη τη δουλειά σας;

Πιστεύω ότι καμία δουλειά δεν είναι δύσκολη. Όλοι νομίζουμε ότι έχουμε μια δύσκολη δουλειά. Δε θεωρώ τη δουλειά μου δύσκολη αλλά πάρα πολύ υπεύθυνη.

  • Είναι δύσκολο η συντήρηση ενός αεροσκάφους;

Όχι όταν έχεις τις κατάλληλες γνώσεις και είσαι εκπαιδευμένος κατάλληλα για ένα συγκεκριμένο τύπο αεροπλάνου δεν είναι δύσκολη δουλειά. Τα αεροπλάνα έχουν διάφορους τύπους, όπως υπάρχουν και διάφοροι τύποι αυτοκινήτων. Εκπαιδευόμαστε ως μηχανικοί σε ένα συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους. Μπορεί να έχεις γνώσεις γενικά για τα αεροπλάνα, αλλά πρέπει πρώτα να εκπαιδευτείς ειδικά σε έναν τύπο αεροπλάνου.


  • Πόσα χρόνια σπουδάσατε για να γίνεται μηχανικός αεροσκαφών;

Παλαιότερα ήταν 4-5 χρόνια. Σήμερα επειδή η εκπαίδευση στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο είναι περισσότερο αναβαθμισμένη από ότι στα δικά μου χρόνια, χρειάζονται περίπου 2 έτη, αλλά για να μπορέσεις να δουλέψεις σε μια αεροπορική εταιρία χρειάζονται τουλάχιστον 3 χρόνια προϋπηρεσία. Οπότε εμείς που κάναμε τη δεκαετία του ΄70 και του ΄80 πέντε χρονών σπουδές είναι το ίδιο με αυτούς που σπουδάζουν σήμερα.

  • Σας έχει συμβεί ένα αεροσκάφος που έχετε ελέγξει να πάθει ατύχημα και να αισθάνεστε υπεύθυνος;

Εγώ διορθώνω τις βλάβες. Εάν συνέβαινε κάποιο ατύχημα σε κάποιο αεροπλάνο που θα διόρθωνα εγώ σήμερα δεν θα ήμουν εδώ πέρα για να μου κάνετε ερωτήσεις, θα ήμουν στη φυλακή.

  • Κάθε πότε χρειάζεται έλεγχος ένα αεροπλάνο;

Κάθε μέρα. Γίνεται έλεγχος ημερησίως, εβδομαδιαίως, κάθε 6 μήνες και κάθε χρόνο. Εκτός από αυτές τις βασικές επιθεωρήσεις υπάρχουν και άλλες επιθεωρήσεις που γίνονται κάθε 150 ώρες πτήσης, κάθε 450 ώρες και κάθε 600 ώρες. Έχουμε διάφορα επίπεδα επιθεωρήσεων.

  • Είστε ευχαριστημένος με το μισθό που παίρνετε;

Παλιότερα δεν ήμουν, σήμερα είμαι.

  • Φοβηθήκατε ποτέ στη δουλειά σας για την υγεία σας;

Το επάγγελμα είναι ανθυγιεινό, αλλά δεν σου επιτρέπει η εκπαίδευση που έχεις να βρίσκεσαι και να δουλεύεις στα επικίνδυνα σημεία του αεροσκάφους χωρίς να παίρνεις μέτρα προστασίας. Οπότε δεν αισθάνομαι φόβο. Δε πλησιάζω στα σημεία του αεροπλάνου που είναι ραδιενεργά ή καρκινογόνα χωρίς να φορέσω την κατάλληλη στολή, χωρίς να φορέσω την κατάλληλη μάσκα.

  • Έχετε ακούσει άσχημα σχόλια για τη δουλειά που κάνετε;

Βεβαίως. Ο κόσμος για όλους κάτι λέει και για μας τους μηχανικούς. Πολλοί λένε ότι δεν ξέρουμε τι κάνουμε, άλλοι λένε ότι το κάνουμε επίτηδες για να μην πετάει το αεροπλάνο, άλλοι ότι έρχονται ξένοι μηχανικοί γιατί είμαστε ανίκανοι. Αυτά συμβαίνουν σε όλα τα επαγγέλματα.

Μαρίνα Κ. (Ε1΄), Βασίλης Χ. (ΣΤ3΄)

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου