Με τη νέα σχολική χρονιά στο σχολείο μας βρήκαμε μια καινούργια διευθύντρια. Πρόκειται για την κ. Κενάνογλου Λεμονιά, η οποία αντικατέστησε τον κ. Λευτέρη Ζέπο, ο οποίος πήρε σύνταξη και ήταν διευθυντής από την ίδρυση του σχολείου το 1995.
Έτσι σκεφτήκαμε να ¨ανακρίνουμε¨ τη νέα μας διευθύντρια.
Η συνέντευξη θα παρουσιαστεί σε δύο μέρη στην εφημερίδα μας. Από την συνέντευξη προέκυψαν και κάποιες ¨ειδήσεις¨ σχετικά με το σχολείο μας...
Η συνέντευξη ξεκίνησε ως εξής...
Διευθύντρια: - Θέλω να σας συγχαρώ και εσάς και τους δασκάλους σας,την κ. Δόξα και τον κ. Δημήτρη, για την ιδέα να δημιουργήσετε μια ηλεκτρονική σχολική εφημερίδα. Αλήθεια; Ποιος σκέφτηκε το όνομά της ¨Οι Ντελάληδες του 8ου¨;
- Η Κλειώ της Στ3΄.
- Πολύ ωραίο, φαντάζομαι ότι άρεσε σε όλους.Θέλω να σας πω ότι είναι καταπληκτικά αυτά που γράφεται και τα διαβάζω σε καθημερινή βάση. Όλους εμάς τους δασκάλους και τις δασκάλες μας κάνατε υπερήφανους και χαρούμενους με αυτήν την καταπληκτική δουλειά σας. Μπράβο, και να συνεχίσετε έτσι.
- Ευχαριστούμε.
- Λοιπόν, είμαι έτοιμη να ακούσω την πρώτη σας ερώτηση.
Από που κατάγεστε;
- Κατάγομαι από ένα πολύ μικρό χωριό που λέγεται Μοναστηράκι και βρίσκεται στο Ν. Σερρών. Βρίσκεται πολύ κοντά στη λίμνη Κερκίνη. Την ξέρετε;
- Ναι, έχω πάει πιο μικρή (Παναγιώτα).
- Το χωριό μου είναι πολύ κοντά στη λίμνη. Βρίσκεται ανάμεσα σε δύο βουνά. Το ένα λέγεται Μπέλλες και το άλλο Κρούσια.
Πόσα χρόνια δουλεύετε ως δασκάλα;
- Δουλεύω από το 1984. Έχω συνολικά 27 χρόνια προϋπηρεσίας.
Πού δουλεύατε πριν έρθετε στο σχολείο μας;
- Δούλεψα σε σχολεία της Ξάνθης, της Γερμανίας και της Θεσσαλονίκης. Πριν έρθω εδώ, στο 8ο Δημ. Σχ. Κορδελιού, δούλευα για 16 χρόνια στο 2ο Δημ. Σχ. Ελευθερίου-Κορδελιού. Είναι κοντά στο ηρώων, εκεί που γίνεται η κατάθεση στεφάνων τις εθνικές γιορτές.
Πώς σας φαίνεται το σχολείο μας; Ποιες είναι οι πρώτες σας εντυπώσεις;
Πολύ καλή ερώτηση. Να σας πω την αλήθεια το σχολείο σας δεν το γνώριζα. Στην αρχή, όταν ήρθα και το πρωτοαντίκρισα, ένιωσα περίεργα συναισθήματα. Ξέρετε γιατί; Γιατί είδα ένα τεράστιο κτίριο με μια πολύ μικρή αυλή. Αυτό με παρεξένεψε λίγο. Παρ΄ όλα αυτά όμως οι εντυπώσεις μου είναι άριστες.
Ο προηγούμενος διευθυντής του σχολείο, ο κ. Λευτέρης Ζέπος, έκανε άριστη δουλειά και προτίθεμαι να τη συνεχίσω. Αλλά και το άριστο, λέμε εμείς οι μεγάλοι, έχει περιθώρια βελτιώσεων. Και θα προσπαθήσουμε όλοι μαζί, μαθητές, γονείς και δάσκαλοι η ζωή μας εδώ να γίνει πιο ευχάριστη.
Πόσους δασκάλους και μαθητές έχει το σχολείο μας; Είμαστε μικρό ή μεγάλο σχολείο σε σχέση με τα άλλα σχολεία του Κορδελιού;
- Στο σχολείο μας φοιτούν 143 αγόρια και 154 κορίτσια, συνολικά 297 παιδιά. Οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται είναι 32, δάσκαλοι,ειδικότητες και βοηθητικό προσωπικό. Όσον αφορά τον αριθμό και των μαθητών και των εκπαιδευτικών το δικό μας σχολείο είναι το μεγαλύτερο σχολείο του Κορδελιού. Δεν υπάρχει άλλο σχολείο που να έχει περισσότερο παιδιά και περισσότερους δασκάλους.
- Αλήθεια;
- Ναι.
- Παράξενο μου φαίνεται! (Παναγιώτα)
Ποια πιστεύετε ότι είναι τα βασικά προβλήματα του σχολείου μας;
- Είμαστε ένας οργανισμός και κάθε ζωντανός οργανισμός όπως είναι και το δικό μας το σχολείο έχει προβλήματα. Επίσης θα προκύπτουν συνεχώς και νέα προβλήματα. Κάποια από τα προβλήματα που έχουμε στο σχολείο μας τα διάβασα στην ηλεκτρονική σας εφημερίδα (κλικ εδώ για το άρθρο). Είδα ότι τα ερευνήσατε και τα καταγράψατε. Πραγματικά χάρηκα και εντυπωσιάστηκα με την ωριμότητα και τους προβληματισμούς σας και συμφωνώ απόλυτα μαζί σας. Τα προβλήματα που εσείς εντοπίσατε και αναφέρατε στο άρθρο της εφημερίδας σας είναι από τα βασικότερα όχι όμως και τα μοναδικά.
Πώς σκοπεύετε να τα αντιμετωπίσετε;
- Εδώ έχουμε πολλά πράγματα να πούμε. Θα προσπαθήσω να αντιμετωπίσω τα προβλήματα με υπομονή, επιμονή, νηφαλιότητα, καλή τύχη, συνεργασία και βοήθεια. Βοήθεια τόσο των εκπαιδευτικών του σχολείου μας όσο και του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων. Επίσης και με τη βοήθεια της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και συγκεκριμένα του Δήμου Κορδελιού-Ευόσμου. Οφείλω να σας πω ότι η ανταπόκριση όλων των παραπάνω, των γονέων, του Δήμου και των εκπαιδευτικών είναι μέχρι στιγμής άμεση, ουσιαστική και αποτελεσματική. Είμαι πάρα πολύ χαρούμενη και ευγνώμων και ευχαριστώ θερμά όλους και όλες.
Ας πάρουμε όμως τα θέματα ένα ένα.
Σχετικά με τη ράμπα πρόσβασης μαθητών με καρότσι, που προβλημάτισε και εσάς όπως διάβασα στο άρθρο σας, πρέπει να πούμε τα εξής για όσους δεν γνωρίζουν.
Υπάρχει στην κύρια είσοδο του σχολείου μας μια ράμπα ώστε να μπορούν να προσέρχονται στο σχολείο τα παιδιά που έχουν κινητικά προβλήματα. Όμως στην κύρια είσοδο υπάρχει ένα σκαλοπάτι που δυσκολεύει στη συνέχεια την πρόσβαση.
Ζητήσαμε από την τεχνική υπηρεσία του Δήμου να κατασκευαστεί στο σκαλί αυτό μια μικρή ράμπα. Ανταποκρίθηκαν και την κατασκεύασαν. Έτσι όμως όπως την κατασκεύασαν δεν είναι λειτουργική, δεν εξυπηρετεί. Δημιουργεί και πάλι πρόβλημα στην προσέλευση κάποιου με καρότσι.
Ξαναήρθαν και μας υποσχέθηκαν ότι θα γίνει τροποποίηση αυτής της μικρής ράμπας, έτσι ώστε να μειωθεί η κλήση της και να μεγαλώσει αρκετά σε μήκος ώστε η πρόσβαση με καρότσι να γίνει ευκολότερη και ασφαλέστερη. Διότι ξέρετε ότι εκτός από το 13ο Ειδικό Σχολείο με το οποίο συστεγαζόμαστε, έχουμε και παιδιά δικά μας με καρότσι.
Ξαναήρθαν και μας υποσχέθηκαν ότι θα γίνει τροποποίηση αυτής της μικρής ράμπας, έτσι ώστε να μειωθεί η κλήση της και να μεγαλώσει αρκετά σε μήκος ώστε η πρόσβαση με καρότσι να γίνει ευκολότερη και ασφαλέστερη. Διότι ξέρετε ότι εκτός από το 13ο Ειδικό Σχολείο με το οποίο συστεγαζόμαστε, έχουμε και παιδιά δικά μας με καρότσι.
Διάβασα επίσης στο άρθρο σας ότι πολλά παιδιά πιστεύουν πως οι κερκίδες που υπάρχουν στην αυλή του σχολείου μας είναι επικίνδυνες. Δεν ξέρω αν το πιστεύετε και εσείς αυτό.
- Το πιστεύουμε. Πέρυσι είχα χτυπήσει στις κερκίδες. Καθόμουν και με είχαν σπρώξει... (Παναγιώτα)
- Αυτό είναι όντως ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα. Σκέφτηκα όμως μήπως πρέπει να δοκιμάσουμε εμείς, μαθητές και δάσκαλοι, να δούμε τις κερκίδες με άλλο μάτι, να εστιάσουμε στα θετικά που μπορεί να έχουν και όχι μόνο στα αρνητικά.
Τι θέλω να πω με αυτό. Αν προσέχαμε όλοι και όλες, αγόρια και κορίτσια, μικροί και μεγάλοι, σίγουρα θα αποφεύγαμε τα ατυχήματα και θα χρησιμοποιούσαμε τις κερκίδες σαν μεγάλα παγκάκια. Θα ξεκουραζόμασταν,θα κουβεντιάζαμε και θα χαιρόμασταν. Πρέπει να το προσπαθήσουμε και πιστεύω ότι αν το θέλουμε όλοι θα το καταφέρουμε.
Τι θέλω να πω με αυτό. Αν προσέχαμε όλοι και όλες, αγόρια και κορίτσια, μικροί και μεγάλοι, σίγουρα θα αποφεύγαμε τα ατυχήματα και θα χρησιμοποιούσαμε τις κερκίδες σαν μεγάλα παγκάκια. Θα ξεκουραζόμασταν,θα κουβεντιάζαμε και θα χαιρόμασταν. Πρέπει να το προσπαθήσουμε και πιστεύω ότι αν το θέλουμε όλοι θα το καταφέρουμε.
Ζητάτε ακόμη στο άρθρο σας να βαφεί εξωτερικά το σχολείο. Από την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου μας είπαν ότι αυτό θα γίνει την άνοιξη.
Επίσης ζητάτε και έχετε δίκιο να έχει πράσινο η αυλή του σχολείου, να έχει πράσινο αντί για τσιμέντο. Αυτό επιθυμώ και εγώ. Το επιθυμώ, το εύχομαι και πιστεύω να πραγματοποιηθεί κάποια στιγμή. Το Τμήμα Πρασίνου του Δήμου ανταποκρίθηκε στο αίτημά μας για φύτεμα δέντρων στην αυλή. Την προηγούμενη εβδομάδα υποσχέθηκε η προϊσταμένη του τμήματος ότι θα γίνει δεντροφύτευση και μάλιστα πάρα πολύ σύντομα, πριν τα Χριστούγεννα. Θα έρθουν λοιπόν και θα φυτέψουν όσα δέντρα χωράνε στην αυλή γύρω-γύρω. Μάλιστα την δεντροφύτευση θα την παρακολουθήσουμε και εμείς και αν χρειαστεί θα βοηθήσουμε. Εμείς όμως θα πρέπει να να φροντίσουμε τα δέντρα που θα φυτευτούν και να τα προστατεύσουμε. Να τα βοηθήσουμε να μεγαλώσουν μαζί με εμάς και αυτά και να τρανέψουν.
Θα σας αναφέρω τώρα επιγραμματικά και κάποιες άλλες εργασίες που έχουμε προγραμματίσει να γίνουν στο σχολείο μας. Ως Σύλλογος Διδασκόντων, δηλαδή όλοι οι δάσκαλοι, μαζί με το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων αποφασίσαμε:
α) Να τοποθετήσουμε αντιολισθητικές λωρίδες σε όλες τις σκάλες του σχολείου, μέσα και έξω.
- Συγγνώμη, να κάνω μια ερώτηση; (Ιωάννα)
- Ναι, βέβαια.
- Τι είναι οι αντιολισθητικές λωρίδες;
- Είναι κάτι λωρίδες που μπαίνουν στην άκρη κάθε σκαλοπατιού, έτσι ώστε να μην γλιστράτε όταν ανεβαίνετε και κατεβαίνετε τις σκάλες. Επειδή το σχολείο μας έχει δυστυχώς πάρα πολλές σκάλες, εξωτερικά και εσωτερικά αποφασίσαμε να κάνουμε την τοποθέτηση αυτή.
β) Εσείς διάβασα στην εφημερίδα σας, χρησιμοποιείται στην τάξη σας projector στο μάθημα και σας αρέσει. Και άλλα παιδιά θέλουν να υπάρχει βιντεοπροβολέας στις τάξεις τους. Θα προσπαθήσουμε να τοποθετήσουμε σταθερούς βιντεοπροβολείς σε ορισμένες τάξεις. Παράλληλα θα υπάρχουν και μερικοί που δε θα είναι σταθεροί αλλά θα μπορούν να μετακινούνται από τάξη σε τάξη όπως γίνεται τώρα με αυτόν που χρησιμοποιείται. Θα αγοραστούν και φορητοί υπολογιστές ώστε να μπορούν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας να χρησιμοποιούν τις νέες τεχνολογίες στο μάθημά τους.
γ) Θέλουμε να διαμορφώσουμε το μικρό θεατράκι στο υπόγειο σε αίθουσα βιβλιοθήκης. Περιμένουμε από την πολεοδομία να μας δώσει την έγκριση. Θα κατασκευαστεί μια τεράστια βιβλιοθήκη στο μεγάλο τοίχο. Εκεί θα συγκεντρωθούν τα διασκορπισμένα βιβλία που βρίσκονται στις τάξεις. Έτσι θα έχετε τη δυνατότητα να κατεβαίνετε στη βιβλιοθήκη, να κάνετε εκεί το μάθημα της Φιλαναγνωσίας, να δανείζεστε βιβλία λογοτεχνικά.
Όλα όσα σας ανέφερα παραπάνω θα γίνουν με τη βοήθεια του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας που ανέλαβε να χρηματοδοτήσει τα έργα αυτά. Ο Δήμος Κορδελιού-Ευόσμου θα μας διαθέσει τους τεχνίτες και τους εργάτες.
Η συνέντευξη παραχωρήθηκε στους δημοσιογράφους της εφημερίδας μας:
Ιωάννα Κ./Παναγιώτα Κ. (Ε1΄)
1 σχόλια:
Μπράβο, μπράβο, μπράβο! Μακάρι και το δικό μας το σχολείο να είχε μία τέτοια διευθύντρια και μία τέτοια εφημερίδα! Και πάλι μπράβο!
Δημοσίευση σχολίου