Παρασκευή 25 Μαΐου 2012

Συνέντευξη με μια γυναίκα οικοδόμο

Στο σχολείο μας έγιναν την προηγούμενη εβδομάδα κάποια έργα από ένα συνεργείο του Δήμου Κορδελιού-Ευόσμου. Ανάμεσα στους εργάτες ¨ανακαλύψαμε¨ και μια γυναίκα οικοδόμο. Αυτό μας έκανε εντύπωση. Είπαμε λοιπόν να μιλήσουμε μαζί της.
  • Πώς ονομάζεστε;

Ονομάζομαι Μπακάλη Μαλαματή.

  • Γιατί επιλέξατε αυτό το επάγγελμα; Μήπως ήταν ο πατέρας σας οικοδόμος;

Όχι, ο πατέρας μου δεν ήταν οικοδόμος, αλλά εμένα μου άρεσε το επάγγελμα. Θεωρείται ανδρικό βέβαια, αλλά εμένα μου άρεσε. 

  • Πώς αισθάνεστε που οι περισσότεροι συνάδελφοί σας είναι άντρες;

Όχι, δεν αισθάνομαι παράξενα, δεν αισθάνομαι κάτι το ιδιαίτερο. 

  • Πώς σας αντιμετωπίζουν οι άντρες οικοδόμοι;

Η αντιμετώπιση είναι πάρα πολύ καλή. Φέρονται πολύ ευγενικά. Δε με αντιμετωπίζουν διαφορετικά. Στις αρχές βέβαια, όταν ξεκινάς η αντιμετώπιση είναι λίγο παράξενη, αλλά όσο περνάει ο καιρός βλέπουν τι γίνεται και πώς γίνετε και τα πράγματα στρώνουν σιγά σιγά μόνα τους. 

  • Το επάγγελμά του οικοδόμου είναι μια βαριά δουλειά. Θέλει δύναμη. Πώς τα καταφέρνετε; Σας βοηθούν οι συνάδελφοί σας;

Ναι, είναι αλήθεια ότι είναι πάρα πολύ δύσκολη. Θέλει δύναμη ιδιαίτερη. Ναι, βοηθάνε και οι υπόλοιποι. 

  • Πόσο χρόνια εργάζεστε ως οικοδόμος; 

Δουλεύω ως οικοδόμος στο Δήμο 5 χρόνια. Πριν ήμουν αγρότισσα. Και εκείνη είναι επίσης πάρα πολύ σκληρή, βαριά δουλειά, σηκώνεις βάρος. Από μικρή μου άρεσε να ασχολούμαι γενικώς με μηχανήματα και κατασκευές. Οτιδήποτε. ¨Έπιανε¨ το χέρι μου παντού. Ξυλουργική, αποχετεύσεις. Πάντα κάτι το ξεκινούσα μόνη μου και αν έβλεπα ότι δεν τα κατάφερνα , μόνο τότε έπαιρνα τον ειδικό. Σκάλιζα τα πάντα. Ράδιο, κασετόφωνο ήθελα να ξέρω πώς ήταν. Σκεφτόμουνα ότι το έκανε ένα μυαλό ανθρώπινο, άρα λογικά θα μπορούσα και εγώ να βρω μια λύση.

  • Τι σας αρέσει στη δουλειά σας;

Στη δουλειά μου πολλά πράγματα μου αρέσουν. Μου αρέσει ότι το επάγγελμα είναι δύσκολο. Καθημερινά γυμνάζομαι, χωρίς να χρειάζονται επιπλέον χρήματα για γυμναστήρια. Νιώθω ότι κάνω κάτι χρήσιμο. Ό,τι περνάει από τα χέρια νιώθεις ότι κάνεις κάτι χρήσιμο. 

  • Μετανιώσατε για την επιλογή του επαγγέλματος σας; Θα το αλλάζατε με κάποιο άλλο;

Όχι καθόλου. Μου αρέσει. Εύχομαι να ήμουν πολύ πιο νέα,να είχα περισσότερα χρόνια μπροστά μου, να μάθαινα περισσότερα πράγματα. 

  • Υπάρχει πρόβλημα στο επάγγελμά σας λόγω της οικονομικής κρίσης;

Αυτή τη στιγμή υπάρχει πάρα πολύ μεγάλο πρόβλημα. Οι οικοδομές έχουν σταματήσει. Δε χτίζεται τίποτε. Όσοι εργάζονται σε αυτό το επάγγελμα έχουν μεγάλο πρόβλημα. Το επάγγελμα όσο πάει και ¨κλείνει¨. 

  • Είσαστε ευχαριστημένη με το μισθό σας;

Ναι, είμαι αρκετά ευχαριστημένη.

  • Πώς έγινε η πρόσληψή σας στο Δήμο μας;

Προσλήφθηκα στο Δήμο γιατί είμαι μάνα με τέσσερα παιδιά και με βάση τα μόρια που είχα κατάφερα και μπήκα στο Δήμο. 

- Σας ευχαριστούμε για τη συνέντευξη.
- Α, αυτό ήταν τελικά. Εύκολο ήταν. Είχα ένα άγχος με τη συνέντευξη. Γεια σας παιδιά.

Αντώνης Χ. (ΣΤ3΄),  Βασίλης Δ. (Ε1΄)

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου