Τετάρτη 14 Μαρτίου 2012

Συνέντευξη με τη νέα Σχολική μας Σύμβουλο κ. Ζαφειρούλα Μυλωνά

Πρόσφατα το σχολείο μας επισκέφτηκε η σύμβουλος κ. Ζαφειρούλα Μυλωνά. Ευκαιρία για εμάς να της πάρουμε μια συνέντευξη. Όμως η κυρία Μυλωνά μας ξάφνιασε!!! Ξαφνικά άρχισε να μας ¨ανακρίνει¨ αυτή, να μας παίρνει συνέντευξη. Η κυρία Μυλωνά ήταν πολύ ευγενική και ευχάριστη ως άνθρωπος. Η συνέντευξη μαζί της ήταν διασκεδαστική. Απάντησε σε όλες μας τις ερωτήσεις και ξαφνιάστηκε από κάποιες από αυτές. 

Σύμβ.: Χάρηκα πάρα πολύ όταν βρήκα το email που μου στείλατε. Πριν ξεκινήσετε όμως τις ερωτήσεις θέλω να σας ρωτήσω αν σας αρέσει αυτό που κάνετε, την εφημερίδα εννοώ, και πώς το ξεκινήσατε. 
Κατερίνα/Κλειώ: Βασικά η ιδέα ξεκίνησε από τους δασκάλους μας την κ. Ευδοξία και τον κ. Δημήτρη. Η ιδέα μας άρεσε και έτσι ξεκινήσαμε. Είναι ωραία.
Σύμβ.: Ναι, είναι ωραίο αυτό που κάνετε αλλά δεν κουράζεστε; 
Κατερίνα/Κλειώ: Όχι, όταν έχεις την καλή διάθεση μπορείς να τα καταφέρεις όλα.
Σύμβ.: Ναι, και όταν είναι κάτι τόσο δημιουργικό όπως η εφημερίδα σας. Νομίζετε ότι χάνετε το χρόνο σας με την εφημερίδα;
Κατερίνα/Κλειώ: Όχι, μαθαίνουμε από αυτήν πράγματα όπως και από τα μαθήματα και είναι πιο ευχάριστο. 
Σύμβ.: Είστε δημοσιογράφοι λοιπόν. Το σκέφτεστε να γίνετε και πραγματικοί;
Κατερίνα/Κλειώ: Δεν το έχουμε σκεφτεί ακόμα. Δεν ξέρουμε. 
Σύμβ.: Έχετε πάρει πολλές συνεντεύξεις; Είστε έμπειρες;
Κατερίνα/Κλειώ: Όχι, είναι η πρώτη φορά. Κάθε φορά αλλάζουμε στις συνεντεύξεις για να πάρουν όλα τα παιδιά κάποια συνέντευξη.
Σύμβ.: Οι ερωτήσεις που έχετε είναι μόνο δικές σας;
Κατερίνα/Κλειώ: Όχι, είναι όλης της τάξης (Στ3΄), τις βγάλαμε όλοι μαζί. 
Σύμβ.: Ωραία, ας ξεκινήσουμε. Σας ακούω. 



  • Πόσα χρόνια εργάζεστε ως εκπαιδευτικός και πόσα ως σύμβουλος;
Εργάζομαι 24 χρόνια ως εκπαιδευτικός. Ως σύμβουλος είναι η πέμπτη μου χρονιά. 

  • Υπάρχουν κάποιες αναμνήσεις από όταν δουλεύατε ως δασκάλα που να θυμάστε ακόμη;

Ναι, πάρα πολλές και είναι οι καλύτερες. Διορίστηκα σε μικρό σχολείο, σε ένα 1/θέσιο. Μονοθέσια είναι τα σχολεία εκείνα όπου ένας δάσκαλος έχει όλες τις τάξεις. Κουραζόμουν περισσότερο αλλά μου άρεσε πάρα πολύ. Άλλωστε είναι ωραία να έχεις παρέα τα παιδιά.

  • Άρα, αγαπάτε τα παιδιά...

Ναι, αγαπώ τα παιδιά και θέλω να με αγαπούν και αυτά. Έχω πολύ καλές αναμνήσεις και από μαθήματα και άλλες δραστηριότητες που είχα κάνει με τους μαθητές μου παλιότερα. 

  • Τι προσόντα πρέπει να έχει κάποιος για να γίνει σχολικός σύμβουλος;

Μπράβο παιδιά, ερώτηση επαγγελματικού προσανατολισμού είναι αυτή. Για να γίνει κάποιος σχολικός σύμβουλος πρέπει να είναι μόνιμα διορισμένος και να έχει δουλέψει σε σχολεία για 10 έτη. Από εκεί και πέρα καταθέτει αίτηση. Μετρούν αν έχει δεύτερο πτυχίο, αν έχει μεταπτυχιακό, αν γνωρίζει ξένες γλώσσες, Η/Υ, τα χρόνια προϋπηρεσίας. Όλα αυτά μετρούν. Όμως δεν είναι μόνο αυτό. Πηγαίνεις μετά στο Υπουργείο Παιδείας και περνάς συνέντευξη από μια επιτροπή. Συζητούν μαζί σου γιατί θέλουν από κάποιον που είναι υποψήφιος σύμβουλος να έχει κάποιες ικανότητες επικοινωνιακές. Στην προηγούμενη θητεία μου το σύστημα ήταν διαφορετικό. Είχα δώσει γραπτές εξετάσεις για να γίνω σύμβουλος. 

  • Τι ακριβώς κάνετε ως σύμβουλος;

Ως σύμβουλος έχω αρμοδιότητα για το τι γίνεται μέσα στην τάξη. Με ενδιαφέρει η δουλειά που κάνει ο εκπαιδευτικός ως παιδαγωγός. Πώς γίνεται τα μαθήματα, αν υπάρχει καλό κλίμα στην τάξη, αν υπάρχουν μαθητές με προβλήματα μάθησης ή συμπεριφοράς. Δουλειά μου είναι να επιμορφώνω τους εκπαιδευτικούς, να τους συμβουλεύω και να τους συμπαραστέκομαι, ώστε να λύνονται προβλήματα που εμποδίζουν να είναι αποδοτικό το έργο τους.

  • Πόσα σχολεία έχετε υπό την επίβλεψή σας;

Είμαι υπεύθυνοι για 14 σχολεία. 

  • Για ποιο λόγο θέλατε να γίνετε εκπαιδευτικός και στη συνέχεια σύμβουλος;

Δεν μπορούσα να φανταστώ τον εαυτό μου μακριά από παιδιά. Έχω και πτυχίο νομικής. Αλλά δεν μπορούσα να με φανταστώ να δικηγορώ. Φανταζόμουν όμως πάντα τον εαυτό μου να δουλεύει με παιδιά. Από μικρή αυτά ήταν τα όνειρα και οι βλέψεις που είχα. Η αλήθεια είναι ότι είχα επηρεαστεί από τους δασκάλους που είχα. Έτυχε να έχω καλούς δασκάλους και ήθελα να τους μοιάσω. Όσο για σχολικός σύμβουλος έγινα γιατί είχα κάποιες προσωπικές φιλοδοξίες. Δεν είναι βέβαια εύκολο να υλοποιείς πάντα τις φιλοδοξίες σου. Πρέπει να καταβάλλουμε προσπάθεια.

  • Ποιες είναι οι πρώτες σας εντυπώσεις από τα σχολεία που επισκεφτήκατε και ειδικά από το δικό μας;

Επισκέφτηκα τα σχολεία της αρμοδιότητάς μου και οι εντυπώσεις μου είναι πολύ θετικές. Η συγκεκριμένη περιφέρεια έχει πολλά και διαφορετικά σχολεία. Σχολεία διαπολιτισμικά, πιλοτικά, μικρά και μεγάλα. Όσο για το δικό σας σχολείο θεωρώ πολύ σημαντικό ότι βρήκα χαμογελαστούς ανθρώπους, εκπαιδευτικούς που τους αρέσει η δουλειά τους. Αισθάνθηκα ότι το σχολείο σας λειτουργεί ως μια ζεστή αγκαλιά για τα παιδιά. 

  • Γνωρίζατε πριν επικοινωνήσουμε μαζί σας την ηλεκτρονική μας εφημερίδα; Πώς σας φαίνεται;

Τη γνώριζα και μου αρέσει πάρα πολύ. Όταν ανέλαβα τη θέση της συμβούλου ήθελα να πάρω μια γεύση από τα σχολεία της περιφέρειάς μου. Έτσι, βρήκα την εφημερίδα σας μέσα από το site της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και τη διαβάζω. Θέλω να δώσω συγχαρητήρια και σε εσάς τους μαθητές και στους δασκάλους σας για αυτό που κάνετε. Να είστε σίγουροι ότι θα βγείτε κερδισμένοι από αυτό. 


- Σας ευχαριστούμε για το χρόνο σας.
- Και εγώ σας ευχαριστώ. Ήταν για μένα μια πολύ καλή εμπειρία. 


Κατερίνα Χ., Κλειώ Χ. (Στ3΄)

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου