Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2012

¨Κανονικό¨ βιβλίο ή ebook;

Όπως γνωρίζουμε όλοι εκτός από τα κανονικά βιβλία υπάρχουν και ηλεκτρονικά βιβλία για τους λάτρεις των υπολογιστών.
Με το πάτημα ενός κουμπιού βγαίνουν αμέτρητα βιβλία τα οποία πολλές φορές εκτός του ότι μπορείς να τα διαβάσεις τα ακούς κι όλας.
Είναι πολύ διαφορετικό να διαβάζεις ένα βιβλίο από την οθόνη του υπολογιστή σου από το να το κρατάς στα χέρια σου. Στο κανονικό βιβλίο ¨μπαίνεις¨ μέσα στην ιστορία, ενθαρρύνοντας τους ήρωες να φτάσουν στο τέλος της ιστορίας, κάτι που δε συμβαίνει και τόσο πολύ με τα ηλεκτρονικά βιβλία. Αυτό που σας είπα τώρα ανήκει στα μειονεκτήματα των ebooks. Κατά τη γνώμη μου τα κανονικά βιβλία δεν έχουν κανένα μειονέκτημα.
Τέλος πάντων, απ΄ ότι καταλάβατε εγώ διαβάζω κανονικά βιβλία αλλά νομίζω ότι το μηχάνημα που λέγεται υπολογιστής έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας.



Παναγιώτα Κ., (Ε1΄)

3 σχόλια:

Michalis είπε...

Καλημέρα σας

Ενδιαφέρον το κείμενο της Παναγιώτας και ακόμα πιο ενδιαφέρον ότι η λέξη ebook έχει διαδοθεί τόσο.

Μιας και έχω τον "Ηλεκτρονικό Αναγνώστη", site που ειδικεύεται στα ebooks, να αναφέρω πως πλέον τα ebooks διαβάζονται σε εξειδικευμένες συσκευές, τους ηλεκτρονικούς αναγνώστες, που όχι μόνο έχουν οθόνη τόσο ξεκούραστη όσο το τυπωμένο χαρτί αλλά δίνουν και επιπλέον δυνατότητες στον αναγνώστη.

Ίσως είναι χρήσιμο και αυτό το εισαγωγικό βίντεο για τα ebooks που έχω ετοιμάσει.

Αδάμ Δημήτριος είπε...

Σίγουρα τα ηλεκτρονικά βιβλία έχουν μπει και καθιερωθεί στη ζωή πολλών ανθρώπων λόγω των πλεονεκτημάτων τους:
- δυνατότητα αποθήκευσης πολλών ¨βιβλίων¨ σε υπολογιστή
- συσκευές ανάγνωσης που κάνουν εύκολη την ανάγνωση καθώς και τη μεταφορά των ¨βιβλίων¨
- κ.ά. που μπορεί να αναφέρει εδώ κάποιος λάτρης τους
Ως εκπαιδευτικός θεωρώ τα ηλεκτρονικά βιβλία, για τους παραπάνω λόγους και για άλλους, ιδιαίτερα χρήσιμα και τα χρησιμοποιώ συχνά στο μάθημά μου. Παραπέμπω τους μαθητές μου σε ιστοσελίδες όπως είναι για παράδειγμα ο ¨Μικρός Αναγνώστης¨(http://www.mikrosanagnostis.gr/) όπου μπορούν να διαβάσουν και να ακούσουν ένα ¨βιβλίο¨. Επίσης ο ίδιος έχω και χρησιμοποιώ μεγάλο αριθμό ηλεκτρονικών βιβλίων για τη δουλειά μου.
Δεν πρέπει όμως να μας διαφεύγει ότι, όσο περίεργο και αν ακούγεται για κάποιους, δεν έχουν όλοι οι μαθητές:
- τη δυνατότητα πρόσβασης στο διαδίκτυο από το σπίτι τους. Υπάρχουν μαθητές που ούτε Η/Υ διαθέτουν ούτε σύνδεση στο διαδίκτυο.
- την οικονομική δυνατότητα να αγοράσουν ¨ηλεκτρονικούς αναγνώστες¨.
Αντίθετα όμως οι μεγάλοι πλειοψηφία των μαθητών έχει τη δυνατότητα να εγγραφεί δωρεάν σε κάποια Δημοτική Βιβλιοθήκη και να μην στερηθεί το δικαίωμα του διαβάσματος βιβλίων.
Αν και όπως αναφέρω παραπάνω χρησιμοποιώ σε πολύ μεγάλο βαθμό τα ηλεκτρονικά βιβλία όταν θέλω να ¨διασκεδάσω¨, να περάσω ευχάριστα με ένα βιβλίο παίρνω ένα ¨κανονικό¨ και χάνομαι μέσα σε αυτό.
Έχω την αίσθηση του ότι κρατάω ένα βιβλίο στα χέρια μου, τα δάχτυλά μου ¨παίζουν¨ με τις σελίδες του, ¨μυρίζω¨ το βιβλίο, σημειώνω με ένα απλό μολυβάκι ότι μου άρεσε... κάνω και καμιά ¨φατσούλα¨ που να εκφράζει το τι νιώθω εκείνη τη στιγμή και όταν κλείσουν τα βλεφαρά μου βάζω το σελιδοδείκτη και το κλείνω.

Όσο για το ότι η λέξη ebook έχει διαδοθεί πάρα πολύ προσωπικά δε μου λέει και κάτι. Πολλές λέξεις έχουν διαδοθεί πολύ όπως facebook... και άλλες που δεν επιτρέπεται να αναφερθούν εδώ.

Και για να το διασκεδάσουμε και λίγο νομίζω ότι είναι χρήσιμο και διασκεδαστικό να δει κανείς και τα παρακάτω βίντεο:

http://www.youtube.com/watch?v=DwG2lN-Bx5M

http://paidio.blogspot.com/2011/09/blog-post_8603.html

Michalis είπε...

Χαίρομαι καταρχήν που χρησιμοποιείτε ebooks στην τάξη σας.

Τα οικονομικά προβλήματα που αναφέρετε είναι απόλυτα υπαρκτά και γι' αυτό οι βιβλιοθήκες θα έπρεπε να περάσουν και αυτές στην ψηφιακή εποχή και να διαθέτουν ebooks και συσκευές για δανεισμό.

Βέβαια, για όποιον διαβάζει συστηματικά, η απόσβεση ενός ηλεκτρονικού αναγνώστη (ebook reader, από 135 ευρώ στην Ελλάδα) γίνεται σύντομα, χάρη στα (νόμιμα) δωρεάν ebooks και τις γενικά χαμηλότερες τιμές των ηλεκτρονικών βιβλίων.

Το καινούργιο στα ebooks είναι πάντως ακριβώς ο ηλεκτρονικός αναγνώστης, με την οθόνη ηλεκτρονικού χαρτιού, τόσο ξεκούραστη όσο το τυπωμένο χαρτί. Από σημειώσεις (ακόμα και "φατσούλες" σε κάποιες συσκευές) άλλο τίποτα. Τα υπόλοιπα (η μυρωδιά π.χ) είναι απλά θέμα συνήθειας. Προσωπικά έχω διαβάσει πολλά και "βαριά" βιβλία σε Kindle.

Η διάδοση της λέξης έχει σημασία, δείχνει ότι κάτι έχει γίνει μέρος της ζωής μας (άσχετα με το τι άποψη μπορεί να έχουμε για αυτό).

Πολύ ωραία τα βίντεο. Το πρώτο μάλιστα το έχω ανεβάσει κι εγώ στο blog μου πριν καιρό, γιατί είναι όντως πολύ πετυχημενο.

Καλή σας συνέχεια στο σχολείο και τα ebooks :)

Μιχάλης Καλαμαράς (eAnagnostis)

Δημοσίευση σχολίου