Σάββατο, 31 Μαρτίου 2012

Ζωγραφιές της Δ1΄ σε Η/Υ

Οι συμμαθητές μας της Δ1΄, Χρήστος Γαγ. και Σίμος Β., μας έστειλαν ένα email. Σε αυτό υπήρχε μια ζωγραφιά τους που κάνανε σε Η/Υ και μας παρακαλούν να την αναρτήσουμε στους ¨Ντελάληδες¨. Μάθαμε ότι όλη η Δ1΄ έκανε τέτοιες ζωγραφιές. Τις βρήκαμε και σας τις παρουσιάζουμε. Είναι όλες πολύ ωραίες και φτιάχτηκαν με το πρόγραμμα Revelation Natural Art. 


Αλέξανδρος Απ. (Ε1΄)



 Βάγια Βουγ.

 Ελπίδα Ευστ., Σταύρος Αρ. 

Τζίνα Βαλ.

Χρύσα Καλ.

Ελπίδα Ευστ., Σταύρος Αρ. 

Βάγια Βουγ. 

Χρήστος Γαγ., Σίμος Β.

 Χρυσούλα Κ. 

Ελένη Αν. 

 Ελπίδα Ευστ.

 Βάγια Β. 

 Δήμητρα Β., Δέσποινα Δ. 

 Στέργιος Δρ. 

Μάρθα Ακρ.

31 Μαρτίου 2012: Σβήνουμε τα φώτα!!!

Σήμερα Σάββατο 31 Μαρτίου 2012, στις 20:30, η WWF μας προτείνει  το σβήσιμο των φώτων για μία ώρα. Το μήνυμα που πρέπει να δώσουμε είναι ότι μπορούμε και θέλουμε να αγωνιστούμε για την προστασία του περιβάλλοντος. Μόνο έτσι θα διασώσουμε όλη την ομορφιά της χώρας μας, αλλά και όλου του πλανήτη... 



Ας ενωθούμε λοιπόν  όλοι, και ας στείλουμε σ' όλο τον κόσμο ένα δικό μας μήνυμα που ν' αρχίζει με την πρόταση ¨Μπορούμε να σώσουμε...¨


Αγγελική Μ. (Ε1΄)

Παρασκευή, 30 Μαρτίου 2012

25η ΜΑΡΤΙΟΥ: Η ΓΙΟΡΤΗ ΜΑΣ

Στις 23 Μαρτίου 2012, οι τρεις έκτες έδωσαν μία παράσταση για την 25η Μαρτίου.
Όλο το θεατρικό το οργάνωσαν οι δάσκαλοι των τάξεων, η κα Ευδοξία, η κα Χριστίνα και ο κος Λάζαρος. Ακόμη βοήθησαν  η δασκάλα των καλλιτεχνικών η κα Αθηνά, ο δάσκαλος της μουσικής ο κος Θανάσης  και η γυμνάστρια η κα Νάνσυ, που με τη χορωδία και τα χορευτικά τους ζωντάνεψαν την παράσταση.  
Αρχικά  όλα τα παιδιά μαζευόμασταν   στο θέατρο του σχολείου για να κάνουμε τις πρόβες. Αυτή η διαδικασία γινόταν κάθε μέρα, για δύο περίπου εβδομάδες. Τελικά την προτελευταία  ημέρα, πριν την παράσταση, παρουσιάσαμε τη γιορτή μας στις μικρές τάξεις του σχολείου.
Την άλλη μέρα δώσαμε την παράστασή μας φορώντας τα κατάλληλα για την παράσταση ρούχα. Πριν όμως ξεκινήσουμε η κα. Χριστίνα διάβασε το λόγο της .
Όλα ήταν υπέροχα!Οι συμμαθητές μας έπαιξαν πολύ καλά ενώ ο κόσμος παρακολουθούσε με πολύ ενδιαφέρον.  
Φυσικά όλοι ήταν εκεί. Δάσκαλοι, μαθητές, γονείς, παππούδες και γιαγιάδες. Κάμερες και φωτογραφικές μηχανές έδιναν και έπαιρναν. Το καλύτερο βέβαια ήταν όταν τελειώνοντας η παράσταση όλα τα παιδιά ανέβηκαν στη σκηνή. Ο κόσμος μάς χειροκροτούσε συνέχεια ενώ η διευθύντριά μας , η κα. Νίτσα Κενάνογλου, μας έδωσε πολλά πολλά συγχαρητήρια.
Το σίγουρο είναι πως αυτή τη γιορτή δε θα την ξεχάσουμε ποτέ!


Κατερίνα Χ., Αντωνία Τ., Πάνος Τ., Μιχάλης Σ. ( Στ΄3)

Πέμπτη, 29 Μαρτίου 2012

Το Προσυνέδριο Δυτ. Θεσσαλονίκης του 4ου Μαθητικού Συνεδρίου Πληροφορικής

Την Τετάρτη 28 Μαρτίου 2012 πήγαμε στο Προσυνέδριο Δυτ. Θεσσαλονίκης για το 4ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής που έγινε στο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Κορδελιού-Ευόσμου, για να παρουσιάσουμε την ηλεκτρονική μας σχολική εφημερίδα του ¨Ντελάληδες του 8ου¨ και για να δούμε εργασίες από άλλα σχολεία (Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια). 
Προσυνέδρια γίνονται αυτό τον καιρό σε όλη την Κεντρική Μακεδονία (Πέλλα, Θεσσαλονίκη, Κιλκίς, Σέρρες, Χαλκιδική, Ημαθία). Στη Θεσσαλονίκη γίνονται δύο: ένα στη Δυτική και ένα στην Ανατολική Θεσσαλονίκη. Υπεύθυνοι για το Προσυνέδριο Δυτ. Θεσσαλονίκης είναι οι Σχολικοί Σύμβουλοι κ. Κέκια Αιμιλία και  κ. Μαρκάδας Σωτήρης
Στο Προσυνέδριο υπήρχε πολύς κόσμος. Η αίθουσα ήταν γεμάτη μαθητές. Στην αρχή της εκδήλωσης μίλησαν ο Δήμαρχος Ελευθερίου-Κορδελιού, ο Περιφερειακός Διευθυντής Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης, οι Προϊστάμενοι Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Δυτ. Θεσσαλονίκης  Είπαν καλά λόγια για όλα τα σχολεία που συμμετείχαν, για τους μαθητές και τους δασκάλους. Ανέφεραν ακόμη πόσα χρόνια γίνεται το Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής, πώς ξεκίνησε, πόσα σχολεία και μαθητές συμμετέχουν σε αυτό.

 Ο Περιφερειακός Διευθυντής Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Θεόδωρος Καρτσιώτης.

Ο Διευθυντής Α/θμιας Εκπαίδευσης Δυτ. Θεσσαλονίκης Κοντογιαννίδης Κωνσταντίνος.

Ο Διευθυντής Β/θμιας Εκπαίδευσης Δυτ. Θεσσαλονίκης Ματζιάρης Παύλος.

Ο Δήμαρχος Ελευθερίου-Κορδελιού Στάθης Λαφαζανίδης.

Έπειτα ξεκίνησαν οι παρουσιάσεις των σχολείων. Υπήρχε μια μεγάλη οθόνη που φαινόταν αυτός που μιλούσε και η παρουσίαση του κάθε σχολείου. Είδαμε πολλές ωραίες εργασίες. Η συμμετοχή μας ήταν μια ωραία εμπειρία γιατί είδαμε εργασίες άλλων σχολείων, μάθαμε πράγματα και παρουσιάσαμε τη δικιά μας εργασία. Ελπίζουμε και αυτή να άρεσε σε αυτούς που την είδαν. 
Έξω από την αίθουσα υπήρχε χώρος όπου και εκεί τα σχολεία   παρουσίαζαν τις εργασίες τους. 
Παρακάτω σας παρουσιάζουμε ένα μικρό φωτορεπορτάζ που κάναμε από το Προσυνέδριο. 












Αντωνία Τ., Παναγιώτης Τ. Βασίλης Χ. (Στ3΄)

Συνέντευξη της κ. Άννας Κουκουδέας, ταμία του Συλλόγου Παραπληγικών Μακεδονίας-Θράκης, στους ¨Ντελάληδες του 8ου¨.

Το σχολείο μας επισκέφτηκε η ταμίας του Συλλόγου Παραπληγικών Μακεδονίας-Θράκης κ. Άννα Κουκουδέα, που και η ίδια έχει κινητικά προβλήματα. Στο σχολείο μας υπάρχουν συμμαθητές μας με κινητικές δυσκολίες. Έτσι, η κ. Κουκουδέα ήρθε για να μας συμβουλέψει πώς μπορούμε να διευκολύνουμε την πρόσβασή τους στο σχολείο και τη σχολική τους ζωή. 
Αποφασίσαμε να της πάρουμε μια συνέντευξη. Μια ημέρα πριν μας επισκεφτεί όλη η τάξη μας, η Στ3΄, ετοίμασε τις ερωτήσεις της συνέντευξης. 

Αλέξανδρος Ι., Νίκος Τ., Δημήτρης Π. (ΣΤ3΄)

  • Ποια η ιστορία του συλλόγου σας; 
Ο σύλλογος είναι από το 1971. Είναι ο Πανελλήνιος Σύλλογος Παραπληγικών*. Εδώ στη Θεσσαλονίκη είναι το παράρτημα ¨Μακεδονίας-Θράκης¨ παλιά ονομαζόταν ¨Βορείου Ελλάδας¨. Στεγαζόμαστε σε ένα ιδιόκτητο κτίριο στην περιοχή Σιγάλα και Παπαδάκη προς τη Βούλγαρη. Έχουμε μέλη σε όλη τη βόρεια Ελλάδα, γύρω στα 1.000. Ο σύλλογος απευθύνεται σε ενήλικες. Από 16 ετών μπορεί να γίνει κάποιος δόκιμο μέλος και από 18 ετών γίνεται κανονικό μέλος του συλλόγου. Εγώ είμαι ταμίας του συλλόγου την τελευταία τριετία. Η δράση του συλλόγου είναι πλούσια. Έχουμε καταφέρει να βγάλουμε τρεις άδειες ¨λευκό ταξί¨. Διοργανώνουμε διάφορες εκδηλώσεις για τα μέλη μας.


  • Ποιος είναι ο σκοπός του συλλόγου σας; 
Ο σκοπός του είναι να βοηθήσει και να αναδείξει τα προβλήματα των ατόμων με κινητική αναπηρία. Από την πιο ελαφριά μέχρι τη πιο βαριά που είναι τετραπληγές-παραπληγίες. 


  • Με ποιο τρόπο βοηθάτε; 
Με διάφορους τρόπους. Διοργανώνουμε εκδηλώσεις, έχουμε κάθε Τετάρτη το ¨Καφενείο¨ που έρχονται τα μέλη (όσα μπορούνε) και μιλάνε. Στήσαμε και δικό μας περίπτερο στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης. Παρεμβαίνουμε όταν θίγονται τα προνόμια των ατόμων με κινητικά προβλήματα. Είχαμε κατέβει για παράδειγμα πρόσφατα στον γραμματέα στο Υπουργείο και διεκδικήσαμε τη διόρθωση ενός λάθους που υπήρχε σε ένα νόμο. Μοιράζουμε τρόφιμα στα μέλη μας, διοργανώνουμε εκδρομές. Πέρυσι διοργανώσαμε μια μεγάλη εκδρομή στην Κωνσταντινούπολη κατά την οποία επισκεφτήκαμε και τον Πατριάρχη. 
Επίσης ξεκινάμε ένα πρόγραμμα για 10 μέλη μας να μάθουν να χειρίζονται Η/Υ. Ξέρετε Word, Excell κ.ά. Είναι σημαντικό για άτομα του συλλόγου μας να μπορούν να μάθουν να χρησιμοποιούν Η/Υ και το διαδίκτυο. Μένουν, όπως καταλαβαίνετε, πολύ καιρό στο σπίτι. Να μπορούν να επικοινωνούν ηλεκτρονικά μεταξύ τους. 


  • Πώς μπορεί κάποιος να βοηθήσει το σύλλογό σας;
Μπορεί να βοηθήσει οικονομικά και εθελοντικά προσφέροντας εργασία. Να έρχετε να μας βοηθάει, γιατί και τα 3 μέλη του προεδρίου είμαστε σε καρότσι. 


  • Ο κόσμος είναι ευαισθητοποιημένος απέναντι στο σύλλογό σας; Έρχονται άνθρωποι να σας βοηθήσουν;
Ναι, βεβαίως έρχονται. Βοηθάνε όταν αντιλαμβάνονται ότι θέλουν να κάνουν έργο, ευαισθητοποιούνται. Τελευταία μάλιστα μας χαρήσανε και 2 Η/Υ, από τους ροταριανούς. 


  • Υπάρχει στήριξη από το κράτος προς το σύλλογό σας;
Αυτή τη στιγμή όχι δεν υπάρχει. Έχουν κοπεί όλες οι επιχορηγήσεις, σε όλους τους συλλόγους. Πλέον κοιτάμε να βρούμε άλλους τρόπους χρηματοδότησης όπως εκδηλώσεις. Επίσης έχουμε και το πολιτιστικό τμήμα μας και έχουμε κάνει για το Ρίτσο, τη ζωή και το έργο του, μια θεατρική ποιητική βραδιά. Έχουμε παίξει 2 φορές. Μία στο Δήμο Θεσσαλονίκης. 

  • Τι στάθηκε αφορμή να μας επισκεφτείτε;
Το τηλεφώνημα της διευθύντριας σας. Ήρθαμε για να κάνουμε αυτοψία του σχολείου σου ώστε να συμβουλέψουμε να γίνουν σωστές κάποιες κατασκευές που να διευκολύνουν το συμμαθητή σας που είναι σε καρότσι. Να βρούμε τρόπους πώς μπορούμε να βοηθήσουμε με ιατρικούς και οικονομικούς πόρους. Να μεταφέρουμε το πρόβλημα στο Δ.Σ. και στον πρόεδρο για να βοηθήσουμε όπως μπορούμε. 


  • Εμείς ως μαθητές πώς μπορούμε να βοηθήσουμε ένα συμμαθητή μας με κινητικά προβλήματα;
Να τον κάνετε να μη νιώθει μόνος, διαφορετικός. Να συμμετέχει στις εκδηλώσεις σας, στις δράσεις που κάνετε και εσείς. 


  • Έχετε ιστοσελίδα που μπορεί να επισκεφτεί κανείς;
Ιστοσελίδα όχι γιατί σκόνταψε στο οικονομικό. Έχουμε όμως blog και facebook ως Π.Α.Σ.Π.Α. Μακεδονίας-Θράκης (http://paspathessaloniki.blogspot.com/).  


- Η δική σας εφημερίδα πώς λέγεται για να την επισκεφτούμε στο internet;
¨Ντελάληδες του 8ου¨ λέγεται. Μπορείτε να τη βρείτε με μια αναζήτηση στο Google. 


- Να σημειώσω εδώ ότι στο σύλλογό μας έχουμε και πολλούς εκπαιδευτικούς που εργάζονται. Πάντα ήθελα να επισκεφτώ και εγώ ένα σχολείο. Τώρα μου δόθηκε η δυνατότητα. 


- Σας ευχαριστούμε για τη συνέντευξη. 


- Και εγώ σας ευχαριστώ. 


*παραπληγία: παράλυση των ποδιών που οφείλεται σε βλάβη του κεντρικού νευρικού συστήματος

Τετάρτη, 28 Μαρτίου 2012

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Βυζαντινό Μουσείο Θεσσαλονίκης

Την Παρασκευή 2 Μαρτίου, τα δύο τμήματα της Ε΄ πήγαμε στο Βυζαντινό Μουσείο που βρίσκεται στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Το Βυζαντινό Μουσείο, σύμφωνα με πληροφορίες που βρήκα στην ιστοσελίδα του Βυζαντινού Μουσείου, έχει έκταση 11.500 τ.μ.. Από αυτά τα 3.000 τ.μ. είναι η μόνιμη έκθεση του μουσείου. Το Βυζαντινό Μουσείο χτίστηκε από το 1989 έως το 1993. Τα σχέδια του μουσείου είναι του αρχιτέκτονα Κυριάκου Κρόκου (1941-1998). Το μουσείο έχει 2.900 εκθέματα που προέρχονται από τη Βόρεια Ελλάδα και κυρίως από τη Θεσσαλονίκη. 



Στην πρώτη αίθουσα είδαμε έναν παλαοιοχριστιανικό ναό. Είχε  άμβωνες, εκκλησιαστικά αντικείμενα και ένα ψηφιδωτό.  



Στη δεύτερη αίθουσα είδαμε κάτι που μας έκανε μεγάλη εντύπωση. Ήταν ένα τρίκλινο δωμάτιο (αίθουσα υποδοχής) που ήταν το σαλόνι των δυνατών (πλουσίων). Μας έκανε εντύπωση γιατί ήταν πολύ μεγάλο και διακοσμημένο με πολλές κι ωραίες τοιχογραφίες και ψηφιδωτά. 



Επίσης, στην αίθουσα αυτή είδαμε πολλά βυζαντινά μαγειρικά σκεύη όπως: πιάτα, κανάτες, ποτήρια, μπολάκια κ.ά. Όλα ήταν κεραμικά και μερικά από αυτά ήταν διακοσμημένα με ζωγραφιές και σχήματα. 




Ακόμη είδαμε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι που έπαιζαν οι Βυζαντινοί, έναν αργαλειό στον οποίο ύφαιναν τα ρούχα τους, κλειδιά και κλειδαριές.





Υπήρχε και ένας αγωγός ύδρευσης.




Στην αίθουσα αυτή ο δάσκαλός μας μάς μοίρασε φυλλάδια για συμπλήρωση. Σε αυτά υπήρχαν ερωτήσεις σχετικά με τα εκθέματα της αίθουσας 2. Χωριστήκαμε σε ομάδες και ήσυχα ψάχναμε τις πληροφορίες που χρειαζόμασταν. Ήταν ένα ευχάριστο παιχνίδι από το οποίο μάθαμε αρκετά. 




Στη τρίτη αίθουσα είδαμε τάφους που ήταν διακοσμημένοι με πολύχρωμες και φωτεινές τοιχογραφίες. Κάτι που δε μας άρεσε σε αυτήν την αίθουσα είναι ότι όταν πέθαιναν τα μωρά τους τα έβαζαν σε αγγεία. 




Στις υπόλοιπες αίθουσες είδαμε νομίσματα, κοσμήματα, βυζαντινές εικόνες που μοιάζουν με αυτές που έχουμε σήμερα, παλιά χειρόγραφα βιβλία με ωραίες μικρογραφίες.





Αυτή η επίσκεψη στο Βυζαντινό Μουσείο μου άρεσε πάρα πολύ και θέλω να ξαναπάμε εκδρομή που να έχει ως θέμα το Βυζάντιο. 


Μουσικό χειρόγραφο 14ος-15ος αι.
Ιωάννα Κ. (Ε1΄)

Σχετικά με τα έργα στην είσοδο του σχολείου μας

Ζητήσαμε από την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου μας να κατασκευαστεί ανθρωποθυρίδα, έτσι ώστε να υπάρχει μεγαλύτερη ασφάλεια κατά την προσέλευση και αποχώρηση των μαθητών/τριών και όλων όσων εργάζονται στο σχολείο μας ή το επισκέπτονται. 
Η ανθρωποθυρίδα θα λειτουργεί με θυροτηλέφωνο και θα έχουμε τη δυνατότητα να ελέγχουμε κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του σχολείου αυτούς που εισέρχονται. Επίσης δε θα μένει ανοιχτή η εξώπορτα ποτέ. Θα κατασκευαστεί σ' αυτήν την πόρτα μεγάλη ράμπα για να είναι πιο εύκολη η πρόσβαση αναπηρικών αμαξιδίων. Παράλληλα θα γίνει διάβαση πεζών και θα τοποθετηθούν πινακίδες που θα απαγορεύουν τη στάθμευση αυτοκινήτων κοντά στην είσοδο του σχολείου
Ευχαριστούμε θερμά:
Α.Την Πρόεδρο της Ενιαίας Σχολικής Επιτροπής του Δήμου Κορδελιού Ευόσμου κ. Αϊβάζογλου, η οποία δίνει την εντολή για την ετοιμασία της μελέτης των έργων και για την οικονομική κάλυψη της κατασκευής αυτών.
Β.Τον Προϊστάμενο της Τεχνικής Υπηρεσίας κ. Ευθυμίου Αθανάσιο, ο οποίος πάντα μας δίνει λύσεις και φροντίζει να γίνονται έργα στο χώρο του σχολείου μας.
Γ. Όλους τους υπαλλήλους του Δήμου μας (μηχανικούς, ηλεκτρολόγους, υδραυλικούς, σιδεράδες, οικοδόμους, μαραγκούς, ελαιοχρωματιστές, οδοκαθαριστές, οδηγούς κ.ά.) , οι οποίοι εργάστηκαν μέχρι τώρα στο σχολείο μας, για τη συνέπεια, την προθυμία, το μεράκι, την ευγένεια και την αποτελεσματικότητά τους. 

Η Διευθύντρια 
Κενάνογλου Λεμονιά

Τρίτη, 27 Μαρτίου 2012

Η έντυπη έκδοση των ¨Ντελάληδων¨

Οι συμμαθητές μας της Στ3΄ είχαν μια πολύ καλή ιδέα σχετικά με την ηλεκτρονική εφημερίδα μας. Να τυπωθεί σε έντυπη μορφή και να μοιραστεί σε μαθητές και γονείς του σχολείου μας. Έτσι και έγινε. 



Πήραμε μερικά άρθρα από την ηλεκτρονική μας εφημερίδα και δημιουργήσαμε την έντυπη έκδοση των ¨Ντελάληδων¨. Μοιράσαμε το πρώτο φύλλο δωρεάν στους γονείς του σχολείου μας, την προηγούμενη Τετάρτη, ημέρα που παίρναμε βαθμούς. 



Ακόμα πήγαμε αντίτυπα της εφημερίδας στη Δημοτική Βιβλιοθήκη και σε κάποια βιβλιοπωλεία και μαγαζιά του Κορδελιού. 



Ρωμανός Κ., (Ε1΄)