Παρασκευή, 30 Δεκεμβρίου 2011

Η γλυκιά τούρτα της μαμάς


ΥΛΙΚΑ:
  • 3 φακελάκια Άνθος αραβοσίτου Γιώτης στιγμής (σοκολάτα ή βανίλια ότι προτιμάτε)
  • 2 πακέτα μπισκότα πτι μπερ
  • σαντιγί (σοκολάτα ή βανίλια)
  • 1.050 γραμμάρια γάλα (για τις κρέμες)
  • 200 γραμμάρια γάλα για τη σαντιγί
  • φρούτα εποχής
ΕΚΤΕΛΕΣΗ:

Αρχικά σπάμε τα μπισκότα σε 4 κομμάτια μέσα σε ένα πυρέξ. Έπειτα χτυπάμε τα 3 φακελάκια άνθος αραβοσίτου με τα 1.050 γραμμάρια γάλα.
Στη συνέχεια ανακατεύουμε τα μπισκότα με την κρέμα και τα απλώνουμε σε κάποιο σκεύος.
Τέλος χτυπάμε τη σαντιγί με 200 γραμμάρια γάλα και καλύπτουμε με αυτήν τα μπισκότα.
Διακοσμούμε το γλυκό με φρούτα της επιλογής μας και φυσικά μια τελευταία πινελιά.


Καλή σας όρεξη...


Κατερίνα Χ., Στ3΄

Πέμπτη, 29 Δεκεμβρίου 2011

Δεντροφύτευση στο σχολείο μας



Το σχολείο μας αλλάζει...




Στις 16 Δεκεμβρίου του 2011, στο σχολείο μας πραγματοποιήθηκε δεντροφύτευση. Όλα τα παιδιά του σχολείου, σε διαφορετικές ώρες, κατέβαιναν κάτω στην αυλή παρακολουθούσαν και βοηθούσαν στη δεντροφύτευση. Φυτέψαμε μαζί με τους υπεύθυνους της δεντροφύτευσης πικροδάφνες, σφενδάμια και μία σωφόρα.







Ευχαριστούμε θερμά το Τμήμα Πρασίνου του Δήμου Κορδελιού-Ευόσμου για την πραγματοποίηση της δεντροφύτευσης πριν από τα Χριστούγεννα όπως μας είχε υποσχεθεί.



Πήραμε και μια μικρή συνέντευξη από τους υπεύθυνους.

  • Πόσες φορές πρέπει να ποτίζουμε τα δέντρα;

Τα ποτίζουμε μία φορά την ημέρα το καλοκαίρι ενώ το χειμώνα καθόλου λόγω υγρασίας.


  • Ποια η διαφορά μεταξύ της σωφόρας και του σφενδαμιού;

Αυτά τα δύο δέντρα ανήκουν στην ίδια οικογένεια με τη μόνη διαφορά ότι η σωφόρα είναι πιο άγρια από το σφενδάμι. 


  • Πόσα δέντρα θα φυτέψουμε συνολικά;

Συνολικά θα φυτέψουμε 12 δέντρα και 35 πικροδάφνες.


  • Από ότι βλέπουμε ο κορμός των δέντρων είναι αρκετά αδύνατος. Αν πιάσει κάποιος δυνατός αέρας θα πέσουν;

Γι΄ αυτόν ακριβώς το λόγο τα δένουμε με αυτό το ειδικό λαστιχάκι. 


  • Και τότε γιατί δεν το δένετε σφιχτά;

Γιατί όταν μεγαλώσουν, αν τα δέσουμε σφιχτά θα πληγωθούν. Δηλαδή οι κορμοί των δέντρων και τα βοηθητικά ξύλα θα ενωθούν και έτσι θα πληγωθούν. 



- Ευχαριστούμε πολύ για τις χρήσιμες πληροφορίες σας! 
- Παρακαλώ. 


Κλειώ Χ., Κατερίνα Χ, Γιώργος Σ. (Στ3΄)



Τετάρτη, 28 Δεκεμβρίου 2011

ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΥΜΕ ΔΡΑΣΗ - ΑΝΑΚΥΚΛΩΝΟΥΜΕ



Το σχολείο μας πήρε την πρωτοβουλία να εφοδιαστεί με κουτιά ανακύκλωσης χαρτιού από το
Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Κορδελιού.


Σε κάθε τάξη τοποθετήθηκε από ένας. 




Έτσι μπορούμε τώρα να ανακυκλώνουμε  τα διάφορα χαρτιά που πετάμε. 


Επίσης στο ισόγειο,  δίπλα από το κυλικείο έχουμε τοποθετήσει έναν  σωλήνα  ανακύκλωσης μπαταριών ΑΦΗΣ. 



Οι συμμαθητές μας γρήγορα ανταποκρίθηκαν φέρνοντας από το σπίτι τους ό,τι μπαταρίες είχαν.


Μ΄αυτό τον τρόπο όλο το σχολείο βοηθάει στην προστασία του περιβάλλοντος. 


Ελπίζουμε αυτό που κάναμε να γίνει κίνητρο και για άλλα σχολεία και όχι μόνο. 

ΚΑΝΤΕ ΚΑΙ ΕΣΕΙΣ ΚΑΤΙ
ΓΙΑ ΕΝΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΜΕΛΛΟΝ
                                                  


Αλέξανδρος Ι. , Στέλιος Τ., Δημήτρης Π. ( Στ΄3 ) 

Κυριακή, 25 Δεκεμβρίου 2011

Ευχαριστίες προς το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων


Οι μαθητές/τριες του σχολείου μας ευχαριστούν θερμά το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για την επιτυχή διοργάνωση της Έκθεσης Βιβλίου στο χώρο του σχολείου. 


Ειδικότερα ευχαριστούν το μέλος του Συλλόγου Γονέων κα. Κοσμίδου Ευαγγελία καθώς και τις μητέρες μαθητών/τριών του σχολείου Τουρέτσογλου Θεοφανία, Τσιπλάκη Στέλα και Τσαλίκη Κυριακή για την πολύτιμη βοήθειά τους και εύχονται σε όλες υγεία και ευτυχισμένο το 2012. 

Καλά Χριστούγεννα




Οι δημοσιογράφοι της εφημερίδας μας
εύχονται σε όλους
τους μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς
Καλά Χριστούγεννα
και
καλές διακοπές.

Σάββατο, 24 Δεκεμβρίου 2011

Καλά Χριστούγεννα... από τον κύριο Δημήτρη



Βιβλιοπαρουσιάση: Το Νησί των Χριστουγέννων/Άρης Δημοκίδης

Έφτασαν τα Χριστούγεννα στο κτήμα της οικογένειας Σταμάτη. Ο Στέφανος κι η Στέλλα, τα μόνα παιδιά της Ελλάδας με μαγικές δυνάμεις, μπλέκουν σε περιπέτειες. Δύο φίλοι που γνωρίζουν οι Στε (έτσι τους φωνάζουν οι γονείς τους) στη γιορτή των Χριστουγέννων, τους μπλέκουν σε περιπέτειες. 
Σε αυτήν την ιστορία τα παιδιά θα πάνε στο διάστημα και θα μπουν σε μία ζούγκλα, όπου ο πολύξερος παπαγάλος των Στε θα πιάσει φιλίες...


Το βιβλίο μας άρεσε γιατί είχε περιπέτεια και μυστήριο, κάτι που 
μας αρέσει. Μας κράτησε σε αγωνία μέχρι το τέλος του.
Θα θέλαμε να διαβάσουμε και άλλες περιπέτειες με τους ΣΤΕ.


Συγγραφέας: Άρης Δημοκίδης
Εκδόσεις: Μεταίχμιο, 2007
Σελ.: 184


Κάντε κλικ εδώ για να επισκεφτείτε το ιστολόγιο των ΣΤΕ.


Παναγιώτα Κ., Ιωάννα Κ., (Ε1΄)

Χριστουγεννιάτικο ρόδι


Σήμερα θα σας περιγράψουμε πώς συμμαθητές μας σε άλλες τάξεις έφτιαξαν με την κυρία μας των εικαστικών, την κυρία Αθηνά, ένα χριστουγεννιάτικο ρόδι.



Υλικά:

  • εφημερίδα
  • ατλακόλ κρυσταλιζέ χρώμα κόκκινο, καφέ και χρυσό
  • 1-2 κορδέλες
  • 2 χάντρες ή γούρια
  • 1 ζευγάρι γαντάκια
  • 1 κομμάτι σκληρό χαρτόνι (10 εκ. Χ 5 εκ.)

- Τσαλακώνουμε το χαρτί και φτιάχνουμε μια μπάλα.


- Το δένουμε με χαρτοταινία όπου χρειάζεται.


- Κόβουμε το χαρτόνι  σε "μυτούλες" και το τοποθετούμε (κολλάμε) πάνω στην μπάλα.





- Ύστερα, αφού φορέσουμε τα γάντια μας, απλώνουμε την ατλακόλ. Όχι, πολύ πηκτή αλλά αραιωμένη με νερό. 


-  Αφήνουμε την μπάλα να στεγνώσει 2-3 ημέρες. 
- Αφού στεγνώσει την χρωματίζουμε με κόκκινο χρώμα (χρώμα ροδιού).


- Όταν στεγνώσει καλά διακοσμούμε το ρόδι μας με κορδέλες και χάντρες. 


Μαρίνα Κρ.,  Μελίνα Ατ. (Ε1΄)

Παρασκευή, 23 Δεκεμβρίου 2011

ΜΙΑ ΞΕΝΑΓΗΣΗ ΣΤΟΝ ΠΥΡΓΟ ΤΟΥ ΑΙΦΕΛ...

Ένα από τα γνωστότερα μνημεία στον κόσμο που αξίξει να επισκεφτείτε είναι ο Πύργος του Άιφελ,στη Γαλλία.Κατασκευάστηκε το 1889 από τον μηχανικό Γουστάβο Άιφελ.Έχει ύψος 325 μέτρα και μάλιστα είναι το πιο ψηλό κτίριο!Έχει βάρος 10.100 τόνους.



Έχει 1.665 σκαλιά που φτάνουν μέχρι τα 125 μ. και 3 ορόφους. Ο πύργος του Άιφελ, παρόλο το μέγεθος του, φτιάχτηκε σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα, δηλαδή σε 2 χρόνια 2 μήνες και 5 ημέρες (Ιανουάριος 1887- Μάρτιο 1889). Οι εργάτες που χρειάστηκαν ήταν 121 εργατοτεχνίτες, 50 μηχανικοί και 100 σιδηρουργοί. Χτίστηκε για την επέτειο 100 χρόνων από τη Γαλλική Επανάσταση.

Λίγα πράγματα για τον δημιουργό του πύργου...

Ο Γουστάβος Άιφελ γεννήθηκε στην Ντιζόν,στην ανατολική Γαλλία,στις 15
Δεκεμβρίου 1832Ήταν μηχανικός και αρχιτέκτονας.Επίσης ο Άιφελ ήταν διάσημος από τα μεγαλοφυή του σχέδια. Διατήρησε ένα γραφείο μέσα στον πύργο έως το θάνατό του(1923).

Tαμάρα Π.(Στ'3)

Αγώνες Μπάσκετ


Η ομάδα μπάσκετ του 8ου Δημοτικού Σχολείου Ελευθερίου Κορδελιού έλαβε μέρος στου αγώνες καλαθοσφαίρισης. Οι αγώνες πραγματοποιήθηκαν στις 2, 13 και 16 Δεκεμβρίου του 2011 στο ΕΑΚ Αμπελοκήπων.
Προπονητής της ομάδας ήταν  ο γυμναστής του σχολείου, κ. Στάθης και οι παίκτες μαθητές της πέμπτης και έκτης τάξης. Στους πρώτους δύο αγώνες η ομάδα μας πήρε την νίκη και έφτασε στην φάση των έξι. Δυστυχώς, όμως, η ομάδα του Άδενδρου μας κέρδισε με πολλούς πόντους διαφορά! Πήραμε την  έκτη θέση από τους 32.


Ωστόσο όλα τα παιδιά είμαστε  χαρούμενα, γιατί είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε τα μυστικά ενός άλλου αθλήματος και ελπίζουμε να πάρουμε μέρος και σε άλλους αγώνες.
Νίκος Τ., Αντώνης Χ. (Στ'3)

Σπιτάκι από πηλό


Μια από τις κατασκευές που έφτιαξαν οι μαθητές του σχολείου με την κ. Αθηνά των εικαστικών είναι το σπιτάκι από πηλό.Θα σας παρουσιάσουμε πως φτιάχνεται.



Υλικά: 
  • πηλός που στεγνώνει μόνος του
  • κορδέλες
  • χρώματα (τέμπερες)

-  Με τον πηλό δημιουργούμε ένα επίπεδο σπιτάκι.
- Χαράζουμε πάνω του μικρά παράθυρα, μια πόρτα και κεραμίδια.  
-  Ύστερα ανοίγουμε μια τρύπα στην σκεπή και δύο στο κάτω μέρος (αριστερά και δεξιά). Κάνουμε τις τρύπες ώστε να περάσουμε από αυτές τις κορδέλες από τις οποίες θα κρεμαστεί το σπιτάκι.



-  Αφήνουμε την  κατασκευή να στεγνώσει καλά για 5 ημέρες.
-   Αφού στεγνώσει το διακοσμούμε.
-  Αν μας έχει περισσέψει πηλός φτιάχνουμε από αυτόν χάντρες (μέγεθος φουντουκιού).



-  Βάφουμε το σπιτάκι με ότι χρώμα μας αρέσει.
-  Περνάμε τις κορδέλες από τις τρύπες.
  - Τέλος, το διακοσμούμε όπως θέλουμε.


Δήμητρα Κ., Μαρίνα Κρ., (Ε1΄)

Συνέντευξη του συγγραφέα Άρη Δημοκίδη στους "Ντελάληδες του 8ου"


Κατά τη διάρκεια της έκθεσης βιβλίου  του σχολείου μας,μας επισκέφτηκε ο συγγραφέας Άρης Δημοκίδης. Έτσι βρήκαμε την ευκαιρία να του πάρουμε συνέντευξη. Αλλά για κακή μας τύχη, χάσαμε την μπαταρία απ' το μαγνητοφωνάκι. Ευτυχώς όμως ο κύριος Δημοκίδης δέχτηκε να του κάνουμε τη συνέντευξη μέσω e-mail. Έτσι και έγινε. Του στείλαμε τις ερωτήσεις και ο κ.Δημοκίδης βρήκε το χρόνο και μας απάντησε. Μάλιστα μας είπε ότι χαίρεται πολύ για τη συνέντευξη και είναι πρωτότυπη γι'αυτόν. 


Δέσποινα Κ., Αγγελική Μ., Ε1΄



- Κ. Δημοκίδη, πώς επιλέξατε να γίνεται συγγραφέας παιδικών βιβλίων;

Ήθελα να γράφω, αλλά και να ξεχνιέμαι μέσα σε φανταστικούς κόσμους κάνοντας πράγματα που πάντα ονειρευόμουν.

- Ποιο είναι το πρώτο βιβλίο που γράψατε; Πώς  νιώσατε όταν το τελειώσατε;

Ήταν η Χώρα των Μαγικών Ονείρων.  Όταν τελείωσα το γράψιμο άφησα ένα μήνα να περάσει, για να διαβάσω το βιβλίο έχοντας ξεχάσει τα περισσότερα σημεία του, για να το δω απέξω κάπως. Ήμουν πολύ χαρούμενος!

- Όταν ήσασταν μικρός διαβάζατε παιδικά βιβλία; Είχατε κάποιο ή κάποια αγαπημένα βιβλία; Τι σας άρεσε σε αυτά;

Τα αγαπημένα μου βιβλία ως παιδί ήταν τα βιβλία της Ζωρζ Σαρρή (επειδή μου έδειχναν τη ζωή όπως ήταν), ο Μικρός Πρίγκιπας (επειδή μου έδειχνε τη ζωή όπως την ήθελα) και ο Μικρός Νικόλας (επειδή είχε πολλή πλάκα)!


- Σας ¨έσπρωξε¨ κάποιος ή κάτι στο διάβασμα βιβλίων όταν ήσασταν παιδί;

Η μαμά μου μου έμαθε να αγαπώ τα βιβλία, επιλέγοντας έξυπνα και καλά βιβλία έτσι ώστε να μ' αρέσουν αυτά που διαβάζω.

- Η συγγραφή παιδικών βιβλίων πιστεύετε ότι έχει διαφορές από τη συγγραφή βιβλίων για ενηλίκους;

Νομίζω ότι όταν γράφεις για παιδιά πρέπει να αφήνεις πιο πολύ τη φαντασία σου ελεύθερη - να μη σε νοιάζει αν όλα όσα γράφεις θα γίνονταν στ' αλήθεια ή όχι.

- Το να γράφει κάποιος βιβλία είναι κάτι που μπορεί να μάθει, να διδαχθεί ή είναι θέμα ταλέντου;

Δεν είμαι σίγουρος... Νομίζω ότι αν του/της αρέσει, θα πρέπει να διαβάσει πολλά πολλά βιβλία, διαφορετικά είδη βιβλίων και να εξασκηθεί γράφοντας μικρές ιστορίες, στην αρχή. 


- Τι μπορεί να προσφέρει ένα παιδικό βιβλίο σε ένα παιδί;

Μπορεί να προσφέρει γέλιο, συγκίνηση, αγωνία, γνώσεις, μυστήριο, διασκέδαση. Και ποιος ξέρει και πόσα άλλα!

- Εκτός από συγγραφέας με τι ασχολείστε; Ποιο το επάγγελμά σας;

Είμαι δημοσιογράφος, και ως δημοσιογράφος γράφω για γεγονότα, δηλαδή για πράγματα που έγιναν στ' αλήθεια. Προτιμώ όμως να γράφω παραμύθια και πράγματα που δε θα μπορούσαν να γίνουν ποτέ, γι' αυτό έγινα και συγγραφέας.

- Σήμερα τα παιδιά δεν ασχολούνται πολύ με τα βιβλία, αλλά με ηλεκτρονικά παιχνίδια και το internet. Μπορεί το παιδικό βιβλίο να ¨ανταγωνιστεί¨ τα παραπάνω;

Ίσως δεν μπορεί να τα ανταγωνιστεί για όλα τα παιδιά, πάντως σε κάποια το διάβασμα διασκεδαστικών ή επιμορφωτικών βιβλίων μπορεί να λειτουργήσει συμπληρωματικά. Μπορείς να περάσεις όμορφα και χρήσιμα τη μέρα σου με πολλούς τρόπους, κι ένας απ' τους καλύτερους είναι το διάβασμα. 


- Πώς προκύπτουν τα θέματα των βιβλίων σας; Σας παίρνει πολύ χρόνο να γράψετε ένα βιβλίο;

Σκέφτομαι τι περιπέτειες θα μου άρεσε να ζήσω και βάζω τους ήρωές μου να τις ζουν, ώστε να νιώθω ότι είμαι κι εγώ μαζί τους, πετώντας στο διάστημα ή λύνοντας μυστήρια. Συνήθως ξεχνιέμαι όταν γράφω, και νυχτώνει πριν καν το καταλάβω. Μπορεί να μου πάρει από μερικές μέρες μέχρι και έξι μήνες ένα βιβλίο. 

- Ο τίτλος ενός βιβλίου σας είναι ¨Αόρατοι Ρεπόρτερ¨. Πείτε μας τι πιστεύετε ότι πρέπει να χαρακτηρίζει έναν δημοσιογράφο;

Νομίζω ότι οι ρεπόρτερ πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί σ' αυτά που μεταδίδουν, να ελέγχουν τις πηγές τους και να λένε πάντα την αλήθεια. Οι Αόρατοι Ρεπόρτερ πάντως έχουν μπλογκ και περιμένουν νέους ανταποκριτές που θέλουν να στέλνουν στο μπλογκ πράγματα που διάβασαν και τους άρεσαν ή ότιδήποτε βρήκαν ενδιαφέρον (http://www.aoratoireporter.blogspot.com).

Σας ευχαριστούμε πολύ για το χρόνο σας!

Και εγώ σας ευχαριστώ πάρα πολύ! Πολλές ευχές!